škola, která se nestydí za to, že bývá nazývána vesnickou

Víte že...

Přiznat si, že na něco nemáš, není slabost, ale velká síla. (Radek Jaroš)

Informace o činnosti poradenského centra

Poradenské centrum pracuje od září letošního roku. Tvoří jej speciální pedagožka Mgr. Marcela Zemanová a psycholožka PhDr. Marta Franclová, PhD. Nejbližší spolupracovnicí je výchovná poradkyně Mgr. Irena Bětíková, díky které se činnost poradenského centra mohla rozběhnout v podstatě v den jeho vzniku. Předává totiž poradenskému centru informace o problémech vznikajících v prostředí školy, ale i problémech mimo školu, které se ale života školy a jejích žáků týkají; zprostředkovává komunikaci učitelů, žáků a jejich rodičů s pracovnicemi centra.

Paní Mgr. Marcela Zemanová – speciální pedagožka – pracuje s dětmi, které mají diagnostikované specifické poruchy učení. Specifické poruchy učení se projevují potížemi ve čtení, psaní, pravopisu a počítání. Děti do poradenského centra dochází podle pevného rozvrhu a za pomoci speciální pedagožky usilují o to, aby je jejich porucha v co nejmenší míře znevýhodňovala oproti ostatním dětem, aby se ujistily, že učivo zvládnou, aby se ujistily, že na sobě mohou pracovat a zlepšovat se.

Paní PhDr. Marta Franclová, PhD. – psycholog – se věnuje dětem, které mají problémy s učením – ale nemají diagnostikovanou poruchu – neví jak si zorganizovat den, jak konkrétně se učit, …; vyslechne a poradí dětem s osobními problémy – někoho trápí chování spolužáků, někdo si přeje lépe vycházet s rodiči, někdo se chce pustit do boje s trémou a podobně; pomáhá třídním kolektivům domluvit se s učitelem či mezi sebou a podobně. Tu a tam se domluví s dětmi, které baví přemýšlet o sobě a o druhých, které baví povídat si a věnují se vaření, v rámci kterého se vedou psychologické hovory.

Poradenské centrum úzce spolupracuje s učiteli. Vzájemně si předávají informace o jednotlivých žácích a pokouší se společnými silami dosáhnout toho, aby děti chodily do školy rády a bez obav, aby podávaly takové výkony, se kterými budou spokojeny nejen ony, ale i jejich učitelé a rodiče.

O spokojenost rodičů pečuje poradenské centrum v rámci osobních či telefonických konzultací. Řada rodičů se obrací na centrum s prosbou o radu jak s dětmi komunikovat, jak jim býti oporou při domácí přípravě do školy, ale i o radu jak zlepšit stravovací návyky dítěte nebo jak se jim věnovat.

Po vstupních informacích nabízíme hádanku, jejíž řešení procvičí mozkové závity všech členů rodiny.

Těšíme se na Vás!                       Marcela Zemanová a Marta Franclová pracovnice poradenského centra

 

Einsteinova tajemná ulice

Fakta:

  •          Je 5 domů, z nichž každý má jinou barvu.
  •          V každém domě žije jeden člověk, který pochází z jiného státu.
  •          Každý z majitelů pije nápoj, kouří jeden druh cigaret a chová jedno zvíře.
  •          Žádný z nich nepije stejný nápoj, nekouří stejný druh cigaret a nechová stejné zvíře.

Nápověda:

  •          Brit bydlí v červeném domě.
  •          Švéd chová psa.
  •          Dan pije čaj.
  •          Zelený dům stojí hned nalevo od bílého.
  •          Majitel zeleného domu pije kávu.
  •          Ten, kdo kouří PallMall, chová ptáka.
  •          Majitel žlutého domu kouří Dunhill.
  •          Ten, kdo bydlí uprostřed řady domů, pije mléko.
  •          Nor bydlí v prvním domě.
  •          Ten, kdo kouří Blend, bydlí vedle toho, kdo chová kočku.
  •          Ten, kdo chová koně, bydlí vedle toho, kdo kouří Dunhill.
  •          Ten, kdo kouří BlueMaster, pije pivo.
  •          Němec kouří Prince.
  •          Nor bydlí vedle modrého domu.
  •          Ten, kdo kouří Blend, má souseda, který pije vodu.

Otázka zní: Kdo chová rybičky?