škola, která se nestydí za to, že bývá nazývána vesnickou

Víte že...

Naučil jsem se být šťastný tím, že jsem své touhy omezoval, místo abych je uspokojoval. (John Stuart Mill)

Web časopis Zschotoviny.cz nabízí čtenářům pestrou paletu zajímavostí z oblasti humoru, satiry a ostrého komentáře. Články jsou zaměřeny na aktuální společenská témata, osobnosti či nevšední životní situace, a vše je podáno s nezaměnitelným šmrncem a nadhledem. Pro ty, kteří se zajímají o životní styl a zdraví, najdou zde čtenáři i různé tipy a rad. V současnosti, kdy lidé čelí různým výzvám a stresu, je důležité nezapomínat na zdraví a osobní pohodu. V této souvislosti objednávka Viagry online může představovat řešení pro ty, kteří se potýkají s problémy v intimní sféře. Viagra Soft je forma léku na předpis, která je známá svou schopností pomoci s erektilní dysfunkcí, a je oblíbená pro svou snadnou uživatelskou přívětivost. Důležité je však vždy se před užitím jakéhokoli léku poradit s lékařem, abyste si byli jistí, že je to bezpečné a vhodné právě pro vás. Ať už jdou vaše zájmy kterýmkoli směrem, na Zschotoviny.cz najdete kvalitní obsah, který je nejen informativní, ale i baví a přináší užitek svým čtenářům. Odvažte se pohlédnout na svět z jiného úhlu a připojte se k diskusi plné humoru a bystrých postřehů.

Proč dělat reformu?

Toto jsou některé z důvodů, které jsme uveřejnili na stránkách Školáka. Celý text propagačního letáku najdete na stránkách MŠMT ČR.

Vážení rodiče!

Nová podoba vzdělávání vy­chází z toho, že při rozsahu dneš­ního poznání a rychlém rozvoji vý­robních tech­nologií nevíme přesně, co budou dnešní děti sku­tečně potřebovat v dospělosti za 20 až 30 let. Proto se vzdělávání staví na jistém množství vhodně propojených po­znatků a velký dů­raz se klade na dovednosti, které mají nadča­sový význam a které umožní rychle se přizpůsobit po­třebám dalšího vzdělávání i pozdějšího zaměstnání. K těmto dovednostem patří – umět se učit, být tvořivý a umět řešit problémy, umět účinně komunikovat s lidmi i technikou, umět spolupracovat, respektovat svá práva i práva ji­ných, být tolerantní k jiným, mít vztah k přírodě i kultuře a chránit je, umět pečovat o své zdraví a bezpečí, poznávat a rozvíjet vlastní schopnosti. Protože se ne­můžeme všechno naučit, i kdybychom chtěli, klade se velký důraz na výběr učiva, na to, co je podstatné a co se v dalším životě skutečně využije. Dnes je nepo­chybně prokázáno, že člověk si nejvíce zapamatuje (osvojí si) to, co sám vyvodil, prakticky vy­zkoušel, o čem diskutoval, co jiným vysvětloval. Proto se zařa­zují způsoby výuky, které nejsou pouhým předáváním hotových po­znatků, ale vycházejí z aktivní práce žáků ve skupinách a z propojení poznání různých předmětů (oborů). Další změny vy­cházejí ze skutečnosti, že se všichni žáci nemohou naučit totéž a ve stejném rozsahu. Je ne­smy­slné chtít stejné výsledky od všech žáků, ale je velmi potřebné usilo­vat o to,aby každý dosáhl svého osobního maxima. Proto se klade důraz na individuální přístup – ve výuce i v hodnocení. S hodnocením pak souvisí další základní změna. Pokud chceme žáky motivovat, nemůžeme stavět na zdůrazňování jejich chyb a nedostatků. Hodnocení musí být příznivé, musí především posti­hovat klady žákovy práce, musí jej vést k dalšímu učení a výkonům a ne jej od učení od­razovat. Proto by se žáci měli učit i vlastnímu hodnocení a hodnocení jiných podle daných kritérií, proto by se měli více po­rovnávat sami se sebou (se svým předchozím výsledkem) než s jinými žáky. Výraznou změnu by mělo zaznamenat i prostředí, v němž se žáci učí. Dnes se hovoří o tzv. bezpečném prostředí. Myslí se tím prostředí, kde není žák stresován, kde se cítí dobře, kde se nebojí projevit a říci svůj názor, kam se rád vrací. Všechny naznačené změny by měly vést především k tomu, že se žáci bu­dou učit rádi, že získají doved­nosti i způsoby jednání, které bez pro­blému uplatní v dalším životě a v zaměstnání doma i kdekoli v zahraničí. Změny by měly navo­dit i takové vztahy ve školách, je­jichž odrazem budou samostatní, sebevědomí a aktivní lidé, kteří budou zároveň dostatečně odpo­vědní vůči sobě i svému okolí. Lidé, kteří budou umět prožít svůj život plodně právě s využitím do­vedností, které ve škole získali.
 

Zajímejte se o změny, které při­pravuje „vaše“ škola, a pomáhejte je prosadit – Je to v zájmu Vašich dětí!

redakčně kráceno

Duha naděje