škola, která se nestydí za to, že bývá nazývána vesnickou

Víte že...

Každého to mistra hněte, jiný-li se do řemesla plete. (Karel Havlíček Borovský)

Jsme kvalitní škola?

Přemýšlel jsem, zda je naše škola kvalitní. Tak předně se musíme zabývat otázkou, co je to kvalita ve školství. Jsou to výborné známky na vysvědčení, nebo soubor znalostí, dovedností a postojů, nebo spokojené děti ve škole (je tam teplo, bezpečí, nic se po nich nechce), nebo připravenost na další vzdělávání pro život. Něco ano, něco ne, z něčeho kombinace. Existuje mnoho mnohastránkových studií, co je to kvalita školy. I Česká školní inspekce má svůj manuál pro hodnocení kvality školy. Vezmu to ale laickým pohledem, a protože jsem matematik, tak přes čísla, protože čísla nelžou a dají se lehce porovnávat. Vezmu v potaz výsledky absolventů v šetření externí firmy zaměřující se na porovnávání kvality škol Scio. Zde musím říci, že měří pouze ty školy, které si toto porovnání zaplatí, tudíž je to vzorek přibližně 15 % škol, které se chtějí nechat změřit. Samozřejmě pokud jsem špatný, tak to nechci slyšet. V průměru v ČR je v současné generaci cca  70 % maturantů (20 % vysokoškoláků). Tak jak jsme na tom my, absolventi ZŠ Chotoviny?

 

1.9.2007–

31.8.2016

1.9.2006–

31.8.2015

1.9.2005–

31.8.2014

1.9.2004–

31.8.2013

1.9.2003–

31.8.2012

Počet v 1. třídě 24 20 8 16 17
Počet v 9. třídě 21 12 6 15 20
Gymnázium 8. leté 1 3 0 1 0
Gymnázium 6. leté 0 0 1 1 0
Gymnázium 4. leté 6 2 1 3 8
Maturitní obor 7 5 4 7 7
Odborné učiliště 8 5 1 5 6
Scio v ČJ jsme lepší než 80 % škol  70 % škol  90 % škol 80 % škol  90 % škol
Scio v AJ jsme lepší než neporovnáváno  80 % škol  90 % škol neporovnáváno  80 % škol
Scio v M jsme lepší než 50 % škol  50 % škol  80 % škol 10 % škol  50 % škol

Úroveň absolventů v AJ
Podle čísel v tabulce jsme nad průměrem. Je to známka kvality? Co je pravda, ukáže až čas. Zda připravujeme Vaše děti na život, na to, že se neustále budou muset učit, že někteří z nich budou vykonávat práci v oborech, které ještě nyní nevznikly. S vědomostmi je to jako s domem, pokud má dobré základy, můžeme na nich stavět paláce i několikrát přestavovat a stále bude pevně stát. Pokud nemá dobré základy, stavíme leda tak vzdušné zámky. Kvalita vzdělání zvyšuje šance dítěte na úspěšnou kariéru. Závěrem chci říct, že z mého pohledu (i z pohledu čísel) si myslím, že jsme kvalitní škola.