škola, která se nestydí za to, že bývá nazývána vesnickou

Víte že...

Kde hrozí bída, tam hrozí socialismus, a kde hrozí socialismus, tam hrozí bída. (Alois Rašín)

Jak hodnotit výsledky vzdělávání?

Samozřejmě můžeme použít také komplexní evaluační analýzu. Fujtajbl! Řekněte to někdo česky. Každý, kdo něco dělá, potřebuje vědět, zda to dělá dobře. Proto se letos již poněkolikáté pouštíme do testů Scio. Učeně tomu říkáme autoevaluace, po našem sebehodnocení. Tentokrát si vezmeme na mušku žáky 7. a 8. třídy. Tento školní rok už se mílovými kroky blíží ke svému závěru, a protože od září začneme pracovat podle nového Školního vzdělávacího plánu (ŠVP), nebudeme již testovat znalosti v jednotlivých předmětech, protože v běžném životě nám také nikdo nepřipomíná, v jakém předmětu jsme se měli naučit to, co nám může pomoci z trablů nebo z nás udělat úspěšného člověka. Budeme tedy kontrolovat jaké konkrétní schopnosti (kompetence) mají naši žáci v oblastech mezilidské komunikace, žití ve společnosti, jakými budou občany a pracovníky a konečně, jak se umí učit a řešit problémy. Úspěchem bude nejen to, když zjistíme, že již dnes zvládají naši žáci většinu nástrah, které přináší život, ale také to, že objevíme slabá místa v naší výuce a budeme moci připravit vzdělávací plán lepší, takový, který bude více vyhovovat našim žákům, rodičům, naší škole a obci. Nebojte se a ukažte, co je ve vás. Vaše výborné výsledky jsou největším poděkováním za učitelskou práci.


Barvy