Jsme kvalitní škola?
- Podrobnosti
- Aktualizováno: 1. 5. 2016 12:01
- Zveřejněno: 1. 5. 2016 11:53
Přemýšlel jsem, zda je naše škola kvalitní. Tak předně se musíme zabývat otázkou, co je to kvalita ve školství. Jsou to výborné známky na vysvědčení, nebo soubor znalostí, dovedností a postojů, nebo spokojené děti ve škole (je tam teplo, bezpečí, nic se po nich nechce), nebo připravenost na další vzdělávání pro život. Něco ano, něco ne, z něčeho kombinace. Existuje mnoho mnohastránkových studií, co je to kvalita školy. I Česká školní inspekce má svůj manuál pro hodnocení kvality školy. Vezmu to ale laickým pohledem, a protože jsem matematik, tak přes čísla, protože čísla nelžou a dají se lehce porovnávat. Vezmu v potaz výsledky absolventů v šetření externí firmy zaměřující se na porovnávání kvality škol Scio. Zde musím říci, že měří pouze ty školy, které si toto porovnání zaplatí, tudíž je to vzorek přibližně 15 % škol, které se chtějí nechat změřit. Samozřejmě pokud jsem špatný, tak to nechci slyšet. V průměru v ČR je v současné generaci cca 70 % maturantů (20 % vysokoškoláků). Tak jak jsme na tom my, absolventi ZŠ Chotoviny?
1.9.2007– 31.8.2016 |
1.9.2006– 31.8.2015 |
1.9.2005– 31.8.2014 |
1.9.2004– 31.8.2013 |
1.9.2003– 31.8.2012 |
|
Počet v 1. třídě | 24 | 20 | 8 | 16 | 17 |
Počet v 9. třídě | 21 | 12 | 6 | 15 | 20 |
Gymnázium 8. leté | 1 | 3 | 0 | 1 | 0 |
Gymnázium 6. leté | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 |
Gymnázium 4. leté | 6 | 2 | 1 | 3 | 8 |
Maturitní obor | 7 | 5 | 4 | 7 | 7 |
Odborné učiliště | 8 | 5 | 1 | 5 | 6 |
Scio v ČJ jsme lepší než | 80 % škol | 70 % škol | 90 % škol | 80 % škol | 90 % škol |
Scio v AJ jsme lepší než | neporovnáváno | 80 % škol | 90 % škol | neporovnáváno | 80 % škol |
Scio v M jsme lepší než | 50 % škol | 50 % škol | 80 % škol | 10 % škol | 50 % škol |
Podle čísel v tabulce jsme nad průměrem. Je to známka kvality? Co je pravda, ukáže až čas. Zda připravujeme Vaše děti na život, na to, že se neustále budou muset učit, že někteří z nich budou vykonávat práci v oborech, které ještě nyní nevznikly. S vědomostmi je to jako s domem, pokud má dobré základy, můžeme na nich stavět paláce i několikrát přestavovat a stále bude pevně stát. Pokud nemá dobré základy, stavíme leda tak vzdušné zámky. Kvalita vzdělání zvyšuje šance dítěte na úspěšnou kariéru. Závěrem chci říct, že z mého pohledu (i z pohledu čísel) si myslím, že jsme kvalitní škola.