škola, která se nestydí za to, že bývá nazývána vesnickou

Víte že...

Zjistil jsem, že většina lidí se dostane kupředu v době, kdy ostatní mrhají svým časem. (Henry Ford)

Jaký jsme kolektiv?

Do naší školy opět zavítala speciální pedagožka a dětmi velmi oblíbená lektorka paní Mgr. Alena Paroubková. Cílem projektové hodiny bylo dětem ukázat, jak by měly spolupracovat v kolektivu, že by si spolu měly více povídat a dozvědět se tak o sobě navzájem ještě více informací.

A zde jsou komentáře některých žáků 6. třídy:

Ema: 9. 11. jsme o hodině výtvarné výchovy řešili s výchovnou poradkyní kolektiv v naší třídě. Měli jsme za úkol říct informace o svém sousedovi. Poté jsme je říkali třídě, paní učitelce a výchovní poradkyni. Pak paní poradkyně říkala věty, které jsme plnili a přesazovali se.(např. Do jiné lavice se přesune ten kdo má rád školu.) Paní poradkyně vybrala tři skupinky a v těch skupinkách jsme plnili úkoly. (např. Ve skupinkách se rozdělte podle věku, od nejstarších.) Pak zazvonilo a paní poradkyně odešla.
Sára: Program z dneška, když jsme měli učení o kolektivu místo výtvarky se mi moc líbilo, že jsme se učily o kolektivu ve třídě protože, jsme se teď dozvěděli víc o ostatních, co je baví, jaké mají rádi jídlo a jaké nemají. Bylo to moc zábavné a doufám, že nás ta paní někdy zase navštíví, protože učení o kolektivu je zábavnější než se učit třeba matiku.
Dominik: Ve středu k nám přišla paní, která nám pomohla, abychom byli všichni kamarádi. Dělali jsme různé úkoly.
První úkol byl, že jsme říkali o druhém, jak se jmenuje, co má a nemá rád za jídlo, jaké má vlastnosti a jeho koníčky.
Druhý ůkol spočíval v tom, že jsme se přesazovali podle určitých vlastností, které si o sobě myslíme.
Třetí úkol byl, že jsme se seřazovali vedle podle křestních jmen nebo podle příjmení.
Nakonec se paní zeptala, zda jsme se zase o něco lépe poznali.
Dan: Hodina mě ze začátku bavila, protože jsme se dozvěděli více o našich kamarádech a bavilo mě, i když jsme hráli různé hry a nebyli jsme pořád v lavici. Ke konci hodiny mě to už nebavilo, protože jsme už nehráli různé hry ale, mluvili jsme jenom a to už mě nebavilo.
Filip: O hodině jsme se bavili o společnosti. Paní učitelka nám dala různé úkoly a my jsme je museli splnit. Bavili jsme se, co je a co není pro člověka příjemné.
Luky: Myslím si, že hodina o výtvarné výchově byla všem prospěšná. Mě se to osobně moc líbilo a bavilo mě to. Ostatní se alespoň poučili ze svých chyb, jak se nechovali hezky k ostatním spolužákům.
Magdalena: Na projektu se mi líbilo to, že byl naučný. Byl zábavný, dělali jsme tam různé aktivity.
Marie: O hodině VV proběhl projekt Kolektiv v naší třídě.
1. Jako první hru jsme měli zjistit něco o svém spolusedícím, např. co má za  vlastnost, co mu chutná.
2. Poté jsme dělaly druhou hru, když nám paní řekla nějakou věc, např. co máme rádi za jídlo, tak ten se měl přesunout ze svého místa.
3. A jako poslední hru jsme se měli seřadit například podle čísla popisného.
Matouš: Ve středu u nás byla nějaká paní, která nám vysvětlovala, jak se máme chovat.
Ráchel: O hodině výtvarky jsme se každý rozdělili do dvojic a říkali jsme vlastnost, oblíbené jídlo a koníček. Potom nám paní říkala různé věci, co kdo jí nebo dělá, a pokud jsme to dělali či jedli, tak jsme se přemístili. Nakonec jsme se rozdělili na tři skupiny a plnili jsme úkoly, co nám paní říkala.
Viktorie: Středeční hodina výtvarky byla pro někoho přínosná a zamysleli jsme nad tím, jak jsme se třeba doposud chovali a co si o něm myslí ostatní ve třídě. Pro někoho byla úplně zbytečná a z hodiny nic neměl, protože se bavil a dělal si z toho legraci. Pro mě byla hodina zábavná a překvapivá.
Simona: Bavilo mě to a byla to někdy sranda. Celkově bych to hodnotila pozitivně, protože to pro nás a pro mě bylo něco nového.
Marduk: Líbilo se mi, jak jsme se rozdělili do skupin. A jak ta paní něco řekla a my jsme se přesadili.
Kryštof: O středeční hodině k nám přišla výchovná poradkyně. Dělali jsme aktivity na seznamování a další věci.
Vojta: O hodině výtvarné výchovy k nám přišla výchovná poradkyně z Českých Budějovic. Nejdříve jsme si říkali něco o sobě a pak jsme dělali nějaké aktivity. Vše bylo dobré, ale nelíbilo se mi, že se někteří předváděli.

Inkluze