škola, která se nestydí za to, že bývá nazývána vesnickou

Víte že...

Odjakživa jsem byl nepřítelem marného naříkání a kvílení, přesvědčen jsa, že jenom pilná práce a snažení kupředu pomůže. (Karel Havlíček Borovský)

Jak přežít ADHD

ADHD, hyperaktivita, hyperkinetické poruchy, tedy přesněji porucha pozornosti s hyperaktivitou (zkratka ADHD z  anglického „Attention Deficit Hyperactivity Disorder“ - porucha pozornosti s hyperaktivitou) patří mezi tzv. neurovývojové poruchy. Jedná se o vrozenou nerovnováhu centrální nervové soustavy, zjednodušeně řečeno každá část mozku si zraje jinak rychle, přičemž si jeho jednotlivé části vyměňují informace pomaleji, než je potřeba. To se pak projevuje nepozorností (mozek si neumí z množství podnětů vybrat ty podstatné), motorickým neklidem (dítě je stále v pohybu) a impulsivitou (části mozku, které jsou zodpovědné za kontrolu našeho chování a emocionálních reakcí jsou o krok pozadu za emocionálně silnými podněty, tzn. dítě reaguje dříve, než si reakci promyslí). Děti nejsou schopné regulovat svoje chování, většinou působí konfliktně až agresivně. Ačkoliv hyperaktivní děti touží po kamarádství, nedaří se jim vztahy udržet a jejich osamělost ještě více zvýrazňuje jejich sociální obtíže.

Po absolvování webináře pana Mgr. Julia Bittmanna jsem došel k názoru, že nejdůležitější je smířit se s tím, co dítě, jeho rodiče, ale také spolužáky a učitele potkalo. Je třeba vytvořit bezpečné prostředí, které umožní všem účastníkům s úspěchem konat svou práci. To bez asistenta a mnoha dalších opatření nejde v běžné škole realizovat. Více už vám poví pan Bittmann sám. Své názory si netvořil nad stránkami vědeckých studií, ale při práci s dětmi, jejich rodiči a učiteli.

https://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=16043

ADHD 2019