Základní škola Chotoviny - rovné příležitosti pro všechny!
- Podrobnosti
- Aktualizováno: 17. 4. 2015 8:43
- Zveřejněno: 30. 9. 2014 22:36
- Napsal ZŠ a MŠ Chotoviny
Základní škola Chotoviny – rovné příležitosti pro všechny!
Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.2.15/02.0012
Projekt, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Škole se podařilo získat prostředky z globálního grantu EU OP VK z oblasti 1.2 Rovné příležitosti. Toto nám umožňuje zřídit po dobu 16 měsíců nadstandardní služby ve formě poradenského centra. S žáky budou zaměstnanci centra řešit především jejich problémy a selhávání ve studiu. Zvýšená péče o děti by se měla tedy projevit nejen na jejich prospěchu a snaze, ale i na jejich psychické pohodě. Jejich cílem je i prevence rizikového chování i předcházení dalším rizikům. Dále budou pracovat s třídními kolektivy jak školy, tak školky. Pomáhat s kariérním poradenstvím. Další pracovníci školy budou vytvářet materiály pro práci se žáky. Prací všech zainteresovaných osob je pomáhat dětem, žákům, rodičům a učitelům.
Poradenské centrum omezilo svou činnost
380 120 584
Konzultační hodiny pro rodiče
Školní psycholog |
Speciální pedagog |
PhDr. Marta Franclová, Ph.D.608 822 968dle domluvy |
Mgr. Marcela Zemanová721 674 662Úterý 8:00 - 14.30 |
INFORMACE O ČINNOSTI PORADENSKÉHO CENTRA
Poradenské centrum pracuje od září letošního roku. Tvoří jej speciální pedagožka Mgr. Marcela Zemanová a psycholožka PhDr. Marta Franclová, PhD. Nejbližší spolupracovnicí je výchovná poradkyně Mgr. Irena Bětíková, díky které se činnost poradenského centra mohla rozběhnout v podstatě v den jeho vzniku. Předává totiž poradenskému centru informace o problémech vznikajících v prostředí školy, ale i problémech mimo školu, které se ale života školy a jejích žáků týkají; zprostředkovává komunikaci učitelů, žáků a jejich rodičů s pracovnicemi centra.
Paní Mgr. Marcela Zemanová – speciální pedagožka – pracuje s dětmi, které mají diagnostikované specifické poruchy učení. Specifické poruchy učení se projevují potížemi ve čtení, psaní, pravopisu a počítání. Děti do poradenského centra dochází podle pevného rozvrhu a za pomoci speciální pedagožky usilují o to, aby je jejich porucha v co nejmenší míře znevýhodňovala oproti ostatním dětem, aby se ujistily, že učivo zvládnou, aby se ujistily, že na sobě mohou pracovat a zlepšovat se.
Paní PhDr. Marta Franclová, PhD. – psycholog – se věnuje dětem, které mají problémy s učením – ale nemají diagnostikovanou poruchu – neví jak si zorganizovat den, jak konkrétně se učit, …; vyslechne a poradí dětem s osobními problémy – někoho trápí chování spolužáků, někdo si přeje lépe vycházet s rodiči, někdo se chce pustit do boje s trémou a podobně; pomáhá třídním kolektivům domluvit se s učitelem či mezi sebou a podobně. Tu a tam se domluví s dětmi, které baví přemýšlet o sobě a o druhých, které baví povídat si a věnují se vaření, v rámci kterého se vedou psychologické hovory.
Poradenské centrum úzce spolupracuje s učiteli. Vzájemně si předávají informace o jednotlivých žácích a pokouší se společnými silami dosáhnout toho, aby děti chodily do školy rády a bez obav, aby podávaly takové výkony, se kterými budou spokojeny nejen ony, ale i jejich učitelé a rodiče.
O spokojenost rodičů pečuje poradenské centrum v rámci osobních či telefonických konzultací. Řada rodičů se obrací na centrum s prosbou o radu jak s dětmi komunikovat, jak jim býti oporou při domácí přípravě do školy, ale i o radu jak zlepšit stravovací návyky dítěte nebo jak se jim věnovat.
Po vstupních informacích nabízíme hádanku, jejíž řešení procvičí mozkové závity všech členů rodiny.
Těšíme se na Vás! Marcela Zemanová a Marta Franclová pracovnice poradenského centra
Einsteinova tajemná ulice
Fakta:
- Je 5 domů, z nichž každý má jinou barvu.
- V každém domě žije jeden člověk, který pochází z jiného státu.
- Každý z majitelů pije nápoj, kouří jeden druh cigaret a chová jedno zvíře.
- Žádný z nich nepije stejný nápoj, nekouří stejný druh cigaret a nechová stejné zvíře.
Nápověda:
- Brit bydlí v červeném domě.
- Švéd chová psa.
- Dan pije čaj.
- Zelený dům stojí hned nalevo od bílého.
- Majitel zeleného domu pije kávu.
- Ten, kdo kouří PallMall, chová ptáka.
- Majitel žlutého domu kouří Dunhill.
- Ten, kdo bydlí uprostřed řady domů, pije mléko.
- Nor bydlí v prvním domě.
- Ten, kdo kouří Blend, bydlí vedle toho, kdo chová kočku.
- Ten, kdo chová koně, bydlí vedle toho, kdo kouří Dunhill.
- Ten, kdo kouří BlueMaster, pije pivo.
- Němec kouří Prince.
- Nor bydlí vedle modrého domu.
- Ten, kdo kouří Blend, má souseda, který pije vodu.
Otázka zní: Kdo chová rybičky?
Dětem je nutné předčítat
Předčítání je jedna z činností, která napomáhá nastolovat pocit rodinné pohody. Když se předčítá, je zcela zřejmé, že rodič je tady pouze pro dítě. Nemůže totiž dělat nic jiného. Každý z nás dobře zná situaci, kdy nám dítě něco zapáleně vypráví a my u toho myjeme nádobí, vytíráme, věšíme prádlo, hrabeme se v motoru, štípeme dříví, brouzdáme po internetu, sledujeme televizi, … Když předčítáme, musíme všeho zanechat a usednout. Je to chvilka opravdového spolubytí, chvilka společného sdílení času a prostoru.
Tato chvilka může pro dítě nabýt na významu ve chvilce, kdy mu umožníme fyzický kontakt s námi. V určitém věku se děti začínají fyzickému kontaktu vyhýbat. Může to být způsobeno tím, že dítě se nechce cítit jako dítě a právě mazlení vnímá jako projev dětinskosti. Ale může to být i tím, že my jsme ten, kdo má pocit, že je na mazlení dítě už velké. Chvilka u předčítání nastoluje situaci, kdy se fyzický dotek objeví jakoby mimochodem a může trvat po celou dobu čtení.
Pozitivní emoce, které u takové chvilky prožijeme a pocítíme, dodají sílu, energii a pocit pohody nejen našim dětem, ale i nám. A co předčítat? Cokoli.
Přejeme Vám hezké chvilky!
Marta Franclová a Marcela Zemanová
Řešení hlavolamu: RYBIČKY CHOVÁ NĚMEC