škola, která se nestydí za to, že bývá nazývána vesnickou

Víte že...

Kdo si myslí, že se učí, ten je vlasti chlouba; kdo si myslí, že dost umí, začíná být trouba. (Karel Havlíček Borovský)

Spring Day 2007

"Společně od 1957: Školy oslavují Evropu" je mottem a základním tématem letošního ročníku projektu Evropské komise Jaro Evropy 2007, který vznikl se záměrem zvýšit zájem a informovanost mladých Evropanů o Evropské unii.

V letošním roce slavíme padesáté výročí od podpisu Římské smlouvy. Ani v naší škole se oslavy kulatin Evropské unie neobešly bez bilancování. V hodinách občanské výchovy si žáci II. stupně připomněli základní informace o EU a následně diskutovali o výhodách a nevýhodách spolupráce zemí EU. Mezi mladými Evropany  naší školy se našli odpůrci i zastánci snadnějšího cestování po Evropské unii, společné měny Euro, největší zájem však pochopitelně byl o otázky studia v zemích EU.

Žádná oslava se neobejde bez darů, a tak i  žáci 7. ročníku během hodin komunikačních dovedností popřemýšleli, co by mělo být tím správným darem nám Evropanům a v hodinách výtvarné výchovy pak svůj dárek Evropské unii vyrobili. Jaké "dárečky" pro nás všechny sedmáci namalovali, si můžete prohlédnout na www.springday2007.net

Protože cílem letošního projektu Jaro Evropy 2007 je rozvoj znalostí týkajících se Evropské unie a mechanismu jejích orgánů, nemohl tento projekt v chotovinské škole vyvrcholit jinak, než seznámením s jednotlivými orgány Evropské unie. Pomyslnou třešničkou na dortu se tak během naší oslavy Evropské unie stala poutavá prezentace fotografií a postřehů  z pracovní návštěvy evropských institucí v Bruselu, Luxemburku a Štrasburku doplněná o krásy dalších historických měst, kterou v říjnu loňského roku  podnikl pan učitel Jiří Honza za podpory kanceláře poslance Evropského parlamentu pana Zatloukala. Pan učitel Honza tak mohl poskytnout zajímavé informace opravdu z první ruky. Myslím, že tahle šance by měla být nabídnuta všem českým učitelům, a to nejen pokud jde o problematiku evropské integrace.

Brussels